Extra feirer høyest vekst i kundetilfredshet

Coops dagligvarekjeder Extra og Coop Mega har den høyeste veksten i kundetilfredshet blant dagligvarekjedene i Norge.

I årets utgave av Norsk Kundebarometer øker kundetilfredsheten til Coops lavpriskjede Extra. Kjeden, som også har vokst mest i omsetning i bransjen de siste årene, oppnår en score på 73,4 poeng av 100 mulige!

Det er en vekst på 2,2 poeng. En score mellom 70-75 poeng regnes som «fornøyde kunder».

Funnet vinneroppskriften

Makedssjefen i Extra Kari Grothe Karlsen jubler over tilbakemeldingen:

– Dette er nok en tilbakemelding på at vi har funnet vinneroppskriften i Extra.  Kombinasjonen av lave priser og stort utvalg, sammen med utrolig flinke og engasjerte ansatte gir oss fornøyde kunder. Dette gir en skikkelig inspirasjon til å bli enda flinkere.

100 nye butikker

Ambisjonen til kjededirektør Christian Hoel i Extra (på bildet øverst i saken) er å ha Norges mest fornøyde kunder:

Extra har opplevd en fantastisk mottakelse av kundene over hele Norge, og vi skal nå etablere 100 nye butikker. Ved siden av å vokse raskest, er vårt mål å ha de mest fornøyde dagligvarekundene i landet. Denne undersøkelsen viser at den ambisjonen absolutt er innenfor rekkevidde.

 

 

2017

2018

Endring

Coop Mega

67,8

71

+3,2

Extra

71,2

73,4

+2,2

Spar

66,2

68,4

+2,2

Coop Prix

63,5

64,9

+1,4

Obs

73,5

74,7

+1,2

Kiwi

73,7

73,1

-0,6

Rema

70,9

70,0

-0,9

Meny

76,7

75,5

-1,2

Joker

60,3

58,3

-2,0

Coop Marked

65,2

63,1

-2,1

Bunnpris

58,5

56

-2,5

Kilde: Norsk Kundebarometer/Handelshøyskolen BI