Coops dagligvarekjeder Extra og Coop Mega har den høyeste veksten i kundetilfredshet blant dagligvarekjedene i Norge.
I årets utgave av Norsk Kundebarometer øker kundetilfredsheten til Coops lavpriskjede Extra. Kjeden, som også har vokst mest i omsetning i bransjen de siste årene, oppnår en score på 73,4 poeng av 100 mulige!
Det er en vekst på 2,2 poeng. En score mellom 70-75 poeng regnes som «fornøyde kunder».
Funnet vinneroppskriften
Makedssjefen i Extra Kari Grothe Karlsen jubler over tilbakemeldingen:
– Dette er nok en tilbakemelding på at vi har funnet vinneroppskriften i Extra. Kombinasjonen av lave priser og stort utvalg, sammen med utrolig flinke og engasjerte ansatte gir oss fornøyde kunder. Dette gir en skikkelig inspirasjon til å bli enda flinkere.
100 nye butikker
Ambisjonen til kjededirektør Christian Hoel i Extra (på bildet øverst i saken) er å ha Norges mest fornøyde kunder:
– Extra har opplevd en fantastisk mottakelse av kundene over hele Norge, og vi skal nå etablere 100 nye butikker. Ved siden av å vokse raskest, er vårt mål å ha de mest fornøyde dagligvarekundene i landet. Denne undersøkelsen viser at den ambisjonen absolutt er innenfor rekkevidde.
2017 |
2018 |
Endring |
|
Coop Mega |
67,8 |
71 |
+3,2 |
Extra |
71,2 |
73,4 |
+2,2 |
Spar |
66,2 |
68,4 |
+2,2 |
Coop Prix |
63,5 |
64,9 |
+1,4 |
Obs |
73,5 |
74,7 |
+1,2 |
Kiwi |
73,7 |
73,1 |
-0,6 |
Rema |
70,9 |
70,0 |
-0,9 |
Meny |
76,7 |
75,5 |
-1,2 |
Joker |
60,3 |
58,3 |
-2,0 |
Coop Marked |
65,2 |
63,1 |
-2,1 |
Bunnpris |
58,5 |
56 |
-2,5 |
Kilde: Norsk Kundebarometer/Handelshøyskolen BI