Hva kan vi hjelpe deg med?


Bli medlem 

Registrer deg her eller i nærmeste Coop butikk der du bor.

Bestille medlemskort

Har du mistet, ødelagt eller slitt ut ditt Coop medlemskort kan du enkelt bestille nytt på Min side. Du er også velkommen til å bruke vårt kontaktskjema.

Adresseendring

Av sikkerhetsmessige årsaker har Coop ikke anledning til å endre din adresse manuelt. Vi oppdaterer våre registre jevnlig mot folkeregisteret, vennligst undersøk om adressen din i folkeregisteret samsvarer med ønsket adresseendring. Dersom du har endret din adresse hos folkeregisteret i løpet av den siste måneden, vil vårt register oppdateres med rett adresse i løpet av kort tid.

Min side 

Min side kan du blant annet finne følgende informasjon:

  • Dine medlemsfordeler
  • Ditt oppsparte kjøpeutbytte og medlemsrabatter
  • Tilgang til din medlemskonto
  • Bestille nytt medlemskort
  • Dine samtykker og reservasjoner

Slik logger du deg inn på Min side:

  • Velg knappen «Logg inn» øverst til høyre på denne siden.
  • Er det første gang du skal logge deg inn, eller er det lenge siden du har vært innlogget, velg «Registrer meg». Husk at ditt medlemsnummer er de 10 siste sifrene på medlemskortet ditt. Følg deretter anvisningene som blir gitt.
  • Dersom du allerede har en bruker, men har glemt passordet ditt, trykk på lenken «Glemt passord». Du vil da motta en e-post med instruksjoner.

Fordelsregnskap

Fordelsregnskap kaller vi oversikten over din totalhandel som oppdateres etterskuddsvis den 10. hver måned. Her får du oversikt over hvor mye du sparer opp i løpet av året. Kjøpeutbytte tilgjengeliggjøres i begynnelsen av februar på din medlemskonto i Coop. Se ditt fordelsregnskap på Min Side.

Avslutte medlemskap ved dødsfall

Jeg er arving til et medlem som har innskuddskonto i et samvirkelag. Hvordan får jeg avsluttet denne kontoen?

Det er viktig at du har en skifte- eller uskifteattest utstedt fra tingretten når du tar kontakt, enten personlig eller per post, med Samvirkelaget hvor den avdøde var medlem. Skifteattesten dokumenterer at vedkommende medlem er død og at du eller dere kan overta avdødes eiendeler. Hvis det er flere arvinger og skifteattesten ikke angir hvem som er fullmektig er det viktig at det foreligger en fullmakt, hvis en av arvingene får i oppgave å ordne opp på vegne av alle arvingene. Alle arvingene må ha underskrevet fullmakten. Den som har fått fullmakt må kunne dokumentere at vedkommende er rette person ved f.eks fremvise bankkort, pass eller førerkort. Hvis dokumentene ikke fremvises i original, skal kopien være bekreftet av en advokat eller offentlig myndighetsperson. Ingen får opplysninger om medlemskontoen før det foreligger en skifteattest.

Det er fint om du har medlemmets medlemsnummer tilgjengelig når du henvender deg til Samvirkelaget. Det finner du på medlemskortet eller på årsoppgaven. Alle medlemskort tilknyttet medlemskapet skal makuleres og dersom det er ønskelig å opprettholde et medlemskap i Coop, må det tegnes et nytt medlemskap.

Det må opplyses om hvilken konto pengene skal overføres til og anmodning om at kontoen skal avvikles. Fullmektigen har ansvaret for å fordele midlene mellom andre arvinger. Når Coop får kunnskap om dødsfallet sperres kontoen for disposisjon.

Oppsummering av dokumenter som sendes eller leveres S-laget:

  • Bekreftet kopi av skifte- uskifteattest
  • Bekreftet kopi av fullmakt
  • Bekreftet kopi av gyldig legitimasjon
  • Avdødes medlemsnummer
  • Opplysninger om hvor pengene skal overføres

 

Medlemskonto

min medlemskonto finner du saldo på ditt oppsparte kjøpeutbytte. Du kan også gjøre innskudd, uttak og overføringer på medlemskontoen din.

 

Annet om Coop medlemskap

  • Kuponger
    Hvis du bruker ditt Coop kort jevnlig i Coop sine butikker vil du motta kuponger fra oss. Mottar du ikke kuponger kan du sjekke om du har gitt samtykke til analyse av kjøpsdata på Min side. Last ned Coop appen for flere kuponger.

  • Flytte medlemskap
    Dersom du flytter/endrer adresse, kan det være lønnsomt å kontakte din nærmeste lokalbutikk og spørre om du vil være tjent med å flytte medlemskapet ditt til et annet samvirkelag.

  • Avslutte medlemskap
    Oppsigelse av Coop-medlemskap skal gjøres skriftlig, ta kontakt med ditt samvirkelag. 

  • Utbetaling av kjøpeutbytte
    Det du sparer opp i inneværende år, kan tas ut i begynnelsen av februar året etter.
    Du kan enkelt overføre penger mellom din Coop-konto og valgfri bankkonto på min medlemskonto.

  • Medlemsfordeler
    Som medlem i Coop får du gode medlemstilbud og kjøpeutbytte på det du handler i våre butikker. Du får også gode rabattordninger hos våre samarbeidspartnere. Se oversikten her over dine fordeler som Coop medlem. 

Kontaktinformasjon
For andre henvendelser, kontakt kunde- og medlemsservice 
Telefon 64 87 50 00 (man.-fred. 08:30 - 16:00).

-