Extra er norges mest bærekraftige dagligvarekjede
BransjevinnerExtra stakk også i år av med bransjeseieren i Norsk Bærekraftbarometer, forskningsprosjektet ved Handelshøyskolen BI, som måler i hvor stor grad kunder oppfatter norske bedrifter som bærekraftige. Det er en seier vi er utrolig stolte over!
I undersøkelsen vurderer forbrukerne norske bedrifters bærekraftarbeid på tre ulike områder: Økonomisk-, miljømessig-, og sosial bærekraft. Dette er viktige områder for oss i Extra, og vi er glade for at det oppleves slik av kundene våre også i 2023.
Med de økologiske produktene i Änglamark-serien, våre egen plantebaserte serie Vegetardag, satsningen vår på norske produkter, samt fokus på å redusere plastforbruk i både butikk og hjem, vet vi at vi er et godt stykke på vei når det gjelder å skape en bærekraftig dagligvarekjede og arbeidsplass. Samtidig jobber vi stadig for å bli en enda mer ansvarlig, sirkulær, miljøvennlig og bærekraftig bedrift. Her kan du lese mer om hvordan vi og resten av Coop arbeider mot disse målene.